8. september 2007

# 9: Football

Et av mine største ønsker på listen over ting å gjøre i USA var å se high school- og collegekamper i alle mulige sporter. I dag ble ønsket oppfylt for første gang, men absolutt ikke for siste gang! Hart, en Santa Clarita high school, møtte Madlock på College of the Canyons stadion, i en kamp av typen football. Amy tok initiativet og fikk med masse folk, og invitasjonen lød; vi må ta med Jenny på en fotballkamp før hun drar!!

Det var en kjempeopplevelse; med omtrent like mange folk
som på en Hamkam-kamp(dette er en high school-kamp) - den andre siden er så tom fordi det er motstandernes side... Atmosfæren på sånne kamper i USA er helt utrolig! Alle er kledd i sin skoles farger, det er cheerleadere, danseteam, korps(helt utrolig stilig show i pausen) og ikke minst; det er american football! I pausen kjøpte jeg og Jon, en venn av Amy, chilliburgere, og alt virket som det var så amerikansk som det skulle være.


Harts vant 28-14, og jeg kjenner en stor seier av å ha forstått en god del av poenget! Nå gjenstår baseball. Spirit´en rundt kampen var jo det viktigste, selv om det var gøy å følge med også. Våre følgesvenner var overrasket over at jeg og Amy i det hele tatt hadde fått med oss hvem som vant, men vi er jenter. Vi får med oss det som er verdt å få med seg.



Etter kampen dro jeg, Amy, Nick og Sean hjem til Amy og bakte brownies - deilig:D jeg passer faktisk på hva jeg spiser her, selv om det på ingen måte kan høres sånn ut. Helgene er litt skei ut, men uka er temmelig strict, liker det sånn.

Skulle jo til San Fransisco og Erika i dag, men på grunn av at dette kan være min siste helg i SC, og i kirka med alle vennene her, og ALTFOR dyre flybilletter, bestemte jeg meg for å bli hjemme. Har frihelg, dvs hele lørdag og hele søndag, og tenker å glede meg over hvert sekund av den! Familien liker egentlig at jeg bruker tid med de og knytter bånd med dem, men nå som jeg jo ikke skal være her mer enn maks 2 uker, føler jeg ingen forpliktelser, og det er veldig deilig. Etter møtet med LCC´en min, og meg og familien, der vi skrev under på papirer og listet opp alt vi ikke syns funket - ubehagelig - gikk jeg til Starbucks og feiret:) Brittany kom og møtte meg der, og spanderte til og med kaffe.

Så i morgen tidlig skal jeg og Amy til Nail Forum og do out nails - gleder meg som en unge! Jeg skal i kirka i morgen igjen, og blir nok med på high school-gruppa for å få hengt med Landon, Ryan, Daniel, og den gjengen der. Moro gjeng. Søndag er det college-gruppe, og etter den skjer det jo alltid noe. Ellers har vi mange planer før jeg reiser; vi skal til Disneyland, til downtown LA, på LA dodgers game, jeg og Libby vil til Malibu, og jeg vil besøke Maren i OC. Ender nok ikke opp i California nei. Dette blir sikkert på mandag, men man kan si det sånn at jeg ser ut til å ende i Connecticut. Av alle steder... Familien jeg er i kontakt med der virker helt herlig, og det er det jeg må fokusere på. Ikke stedet eller rikdommene.

Nå vil jeg gjerne sove jeg... Hatt fin dag med Joaquin og Gustavo i dag, vi la puslespill med kart over USA, så på Scooby-Doo, spiste middag, tegnet og øvde på å knyte lisser. Det er utfordrende, men de er utrolig nydelige gutter, og jeg håper de får en bra au pair som passer godt inn. Jeg synger norsk nattasang for dem før de legger seg hver kveld, og Gustavo ruler "god natt"!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar