7. september 2007



# 8:
Stjerner og palmetrær

Jeg gikk nettopp en midnattstur i nabolaget her, temperaturen har sunket litt her så det er både utholdelig, og deilig å være ute. Jeg så opp etter en stund, og det var så mye stjerner! Jeg så på de gjennom grenene på palmetrærne, og kjente at jeg virkelig er i California. Det er så fint her, det er så mange hyggelige mennesker her, været er alltid - uten et eneste unntak på én måned for min del - alltid, fint når man åpner persiennene på morgenen. Alltid blå himmel.


Jeg drar kanske herfra om ikke lenge... Jeg bytter familie, uten å vite hvor jeg ender opp. Jeg føler meg utrolig lettet, men utrolig redd på samme tid. Dette er det absolutt rette å gjøre, men det er ingen ledige vertsfamilier i Santa Clarita, og det betyr; ikke mer GraceBaptist, ikke mer Seco Canyon, McBean, Newhall Ranch, Valencia, BJ´s, Starbucks på Seco/Copper Hill, Six Flags, Paseo Club, COC, Gold Canyon, Irma, Amy, Libby, Landon, Sean, Karen - ikke mer av noen av de veldig mange jeg har møtt - og liker veldig godt! Det har vært et veldig antiklimaks. En helt utrolig tid med
venner, og noe helt annet med familien. Ikke at de ikke er bra mennesker, men vi er helt ulike mennesker som hadde helt ulike forventninger til dette året. Det var mye som ikke stemte, og jeg holdt på å bestemme meg for å prøve å gjøre det beste ut av det. Jeg er pr nå utrolig lettet over at jeg skjønte at jeg fortjener bedre!

Mer oppdateringer om hva som skjer med ny familie, når jeg forsvinner fra denne, og hvor jeg til slutt ender opp hen kommer selvfølgelig. Jeg er glad for kommentarer for å se at noen leser.

Jeg driver å ser på episodene fra Heroes nå, der de har filmet på COC, colleget her som jeg pr til nå faktisk har tilbringt en del tid i forbindelse med signing up for class. I dag var det et sett der igjen og lagde en film, Amy ringte meg og
anbefalte meg å ta en titt. Her er de veldig vant til det; de sier at utrolig mange filmer spilles inn i Santa Clarita, men hun tenkte jeg ville syns det var kult. Og ja, jeg syns det er driiiitkult, men jeg fikk ikke sett det i dag...

I dag tidlig dro jeg og Libby, som jeg møtte da jeg så på en hiphop-klasse her nede forrige uke, til Eggs´n´things og spiste frokost. Der har de mye godt! Så dro vi til Walmart, jeg kjøpte rettetang, og så dro vi hjem til henne og badet i deres pool. Det er ikke det at hverken mitt eller hennes hus er noe spesielt storslåtte for her å være, men husene og nabolagene i California er bare så fine ! Jeg møtte moren til Libby, og kjæresten, som visstnok begge hadde hørt mye fint om meg, selv om jeg bare har truffet Libby én gang før. Jeg blir fort kjent med folk, og det virker som at det faktisk stikker litt dypere enn jeg først har forhåndsdømt mine mellommenneskelige forhold her til å stikke.


I morgen kommer Irma, og vi skal sammen med familien gå gjennom familiebytte-papirene. Det er ikke særlig fælt å være her nå, vi er alle enige om at det ikke er noen perfekt match, men jeg gleder meg til å dra. Hvor nå enn det blir. Spennende tid foran meg, og slitsom, hvis den neste tilpassingsprosessen blir like krevende som den første. Det skal mye til for øvrig - jeg tror snart jeg vet hva jeg ser etter!

3 kommentarer:

  1. Vet du vad Jenny? Om du byter familj som är långt därifrån tänk istället på de nya bra sakerna du kommer att uppleva istället för de sakerna du inte kommer kunna. Tänk alltid positivt buddy! :)

    SvarSlett
  2. Du har veldig rett Fredric. Gleder meg veldig til å dra herfra, men tenker altfor mye på alt jeg kommer til å savne istedetfor alt jeg gleder meg til. Det kan jo på en måte være bra da, for da blir jeg kanskje positivt overrasket når jeg kommer dit jeg kommer:)

    SvarSlett
  3. Jeg følger også med på Heroes nå, det er kjempetøfft! Hvilke scener er det som spilles inn på colleget da?

    SvarSlett