7. oktober 2007

#15: Paa loffen i Amerika

Ja, da er jeg paa egenhaand! Grunnen til at jeg ikke har blogget noe saerlig her fra CT er at jeg ikke har hatt nett paa mac'en min, saa det har ikke vaert saa lett... Og i begynnelsen trodde jeg virkelig dette var bra, men det kan vi understreke at det er det ikke. Og i dag ble jeg faktisk kastet ut fra familien, selv om pappan min ikke kommer og redder meg foer paa tirsdag. Jeg kunne forklart meg naa, men jeg gidder virkelig ikke, for til tross for mye dritt jeg har holdt ut med aa hoere i det siste, har jeg ikke saa lite vett at jeg klarer aa skylde akkurat dette paa meg selv. Jeg har blitt saa daarlig behandlet at jeg ikke har ord.

Vertsmoren sa til meg at LCC'en min, som for oevrig er hennes beste venninne, hadde sagt at siden jeg verken er ansatt av familien eller Cultural Care lenger, trenger ikke familien aa ha meg i huset. Og LCC'en min hadde i foelge Rose ikke mulighet til aa ha meg, saa jeg maatte finne noen venner. Og i dag fikk jeg beskjed om aa pakke sakene mine og dra. Det hadde jeg jo ingen problemer med, jeg trives ikke akkurat i huset, problemet var at jeg ikke hadde noe sted aa dra. Jeg har ei veldig god venninne her, Lisa fra Sverige. Men jeg kunne ikke bo hos henne, litt vanskelig aa forvente saann av vertsfamilier... Saa jeg ringte noednummeret til Cultural Care og krevde hjelp, for de har jo ansvar for meg til jeg er ute av landet. Men de nektet aa betale hotell for meg, men fikk LCC'en min til aa ringe meg. Saa hun ringte, og hadde tydeligvis ikke sagt til vertsmoren min at de ikke hadde ansvar for meg, og hadde heller ikke sagt at hun ikke kunne hjelpe meg. Men jeg kjenner en au pair her fra Norge ved navn Steffen. Han ringte meg, og vertsforeldrene hans sto i bakgrunnen og insisterte at jeg skulle bo hos dem til tirsdag. Saa jeg drar dit, aldri om jeg drar tilbake til familien(jeg sovnet her en kveld med en penn i senga uten lokk paa, og det er flekker overalt og jeg har ikke turt aa si det... saa det er jo grunn nok:p)! Og aldri om jeg bor hos en venn av familien heller! Altsaa, faren og barna er virkelig kjempeaalreite, det er moren som ikke har alt paa rett plass. Men jeg bruker bare en fellesbetegnelse...

Lisa ventet i bilen utenfor da jeg hentet sakene mine, og idet doeren lukket seg bak meg lo jeg hoeyt og skrek "I'm freeee!". Og for en foelelse!! Jeg er fri! Jeg skal nyte de siste dagene, i kveld skal jeg faktisk bli med Lisa, Steffen og ei annen svensk au pair ved navn Martina ut paa byen. Kan bli artig:)

Naa skal jeg nyte livet litt... Paa tirsdag kommer pappa og da skal vi bo paa hotell i New York til torsdag, og fredag er jeg hjemme. Jeg gleder meg jo ikke akkurat til det.. Jeg mener, hva skal jeg gjoere? Jeg var forberedt paa et aar, og saa kommer jeg hjem etter 2 maaneder. Jeg har blitt temmelig hardt skaket av det her, men jeg har vel vokst ogsaa. Akkurat naa har jeg det bra, jeg er jo fri, men jeg er en stor boelge for tiden. Jeg faar finne paa noe bra naar jeg kommer hjem da.

Jeg har ikke mobil eller noe naa. Mobilen min ble tatt fra meg for flere dager siden, og bilen har jeg ikke faatt kjoere paa noen dager. I'm on my own!

10 kommentarer:

  1. Anonym13:11

    oi jenny.. dette er skikkelig trist og fælt og høre.. for noe folk.. jeg blir sint jeg.. men jeg er bare gla du reiser tilbake til gamle landet!! hva skal du gjøre når du kommer hjem da? jeg er helt sikker på at du finner på noe spennende noe... gleder meg til å møte deg igjen, selv om ikke dt blir før i februar.. men jeg kan jo alltids ringe.. veldig gla ideg.. og NYT de siste dagene!! new york!!! er det ikke herlig!!
    klem fra solveig... (i afrika)hihi

    SvarSlett
  2. Anonym13:11

    Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Anonym13:14

    oi.. hihi..dobbelt opp.. nei, uff nå ser det ut som du har fått 3 mld.. men så er det bare meg som roter,, sorry for det.. :P

    SvarSlett
  4. Å jenz, du er så sterk og fantastisk, så du klarer dette å! :| Veldig leit, men nå har vi snakka og snakker mer senere... My love, i'll pray og det ordner seg for snille piker og du er super!! I LOVE YOU!!!

    SvarSlett
  5. Såpass ja! Ikke hyggelig å høre Jenny. Håper det går greit til pappa kommer å henter deg, og at det løser seg med noe veldig bra når du kommer hjem igjen. Glad i deg vettu, vil at du skal ha det bra. klem

    SvarSlett
  6. Velkommen tilbake.
    Jeg kunne skrevet mye om "skjønner åssen du har det" og sånn, men gjør ikke det, men skjønner at det ikke har vært lett.
    Men allikevel: Nyt den siste tida der og vit at du er på laget til den sterkeste. Kos deg maks de siste dagene!

    SvarSlett
  7. Også noen ganger kan man vel være glad for lidelser og plager når de er over for da begynner man kanskje å sette pris på sine vanlige kjedlige omstendigheter som man før bare tok som en selvfølge eller var drittlei av. I tillegg til at lidelser og plager kan få oss til å bli avhengige av Gud som før bare var noe fjernt eller et eller annet. Jeg ber for deg, hilsen Jon Kristian

    SvarSlett
  8. Glad i deg Jenz
    Jeg skal kjøpe en melkesjokolade til deg. Synd jeg er i Bergen når du kommer så kan ikke stå der med norske flagg. Men gleder meg til å se deg!!

    Nyt resten av dagene! Smilefjes
    Love you

    SvarSlett
  9. Anonym14:53

    Kjære vakre J!
    K fortalte meg storyen din. Å jeg får så vondt! Men du er så sterk altså! Det blir innmari godt å se deg igjen. Love E.

    SvarSlett
  10. lille venn! jeg er så gla i deg<3
    å jeg gleder meg sånn til at vi kan kose oss sammen! du er veldi flink å sterk min vakkre venn!

    SvarSlett