26. september 2009

Tenketanken

Universet(og/eller universitetet) jobber utvilsomt i min favør. Ingenting er som jeg hadde trodd det skulle bli; alt er mye, mye bedre. Ikke nødvendigvis fordi jeg har det så gøy, men fordi jeg lærer så mye. Hver dag er jeg en annen enn den jeg var dagen før. Jeg er jo ikke på vei til et bestemt mål, antar jeg. Veien er definitivt størstedelen av målet. Det er bare at når man er klar over at man går på veien, da kan man jo ikke be om mer da? 

Du store. Jeg sitter og skriver oppgave i filosofi, og ovenfor ser du bivirkningen...

10 kommentarer:

  1. Marie17:50

    Hva studerer du? Filosofi? :-) Det kan jo tenkes at det er ex.phil du beskriver her, og at det er noe helt annet du studerer i tillegg, mener jeg :-) Stå på!

    SvarSlett
  2. Det er nettopp ex.phil jeg beskriver her, og jeg studerer psykologi. Like hjernetrimmende, begge to:)"Drøft fornuftens rolle i erkjennelsen av verden hos Heraklit, Parmenides, atomistene og Platon". Bah!

    SvarSlett
  3. awww jenny im so glad your learning so much and doing so well im sure you have grown so much already and cant wait to see you again

    SvarSlett
  4. Christiiiina! My love, I'm so glad you stay updated on my blog. I miss you a whole lot!

    SvarSlett
  5. Se her ja, kommentar på bloggen og greier.
    Gøy å høre at noen faktisk syns det er litt interessant med de bildene :)
    Jeg skammer meg ikke over tottelottene mine, og det må ikke du heller.
    Du får komme nedover snart, Jenny. Har veldig lyst på en bokdate. Begynte på 1984 nå, blir spennende.

    Koz og klemz.
    Glad i deg.

    SvarSlett
  6. Henviste til min egen blogg der asså, men gøy å se at du trives også.

    SvarSlett
  7. Jeg har lyst på bokdate også! I dag har jeg startet å tenke på å komme nedover mot slutten av oktober. I så fall for en uke eller noe rundt der, og da blir det sikkert både Oslo og Hamar. Deal?

    Skal starte Stig Larssons bokserie nå, det kan jo ta sin tid.

    Kos og mos,
    gla' i deg å!

    SvarSlett
  8. Uncle @ says: Målet er livsglede mens vi arbeider, og livsglede er målet med at vi arbeider. Tenker nå jeg.

    SvarSlett
  9. Du er så fantastisk og utrolig kul. Jeg er en stor fan av deg. Du er så flink og original og perfekt. Jeg er så glad for at du studerer og trives med deg. Kom til Toronto - dette er det beste jeg har opplevd. Du dufter kulhet.

    SvarSlett
  10. Onkel - nettopp.

    Katrine - det beste du har opplevd! Utrolig!

    SvarSlett