7. november 2007

#17 Lever livet i Norge

Nå nærmer det seg mad lenge siden jeg har skrevet, og det gjør det forsåvidt nesten hver gang jeg skriver. Det er kanskje verdt å gjøre noe med?

Livet er på ingen måte det samme som det var før jeg dro til USA, og det er godt. Ville ikke kjentes så godt å gå tilbake til de samme gamle mønstrene, når jeg 2 mnd tidligere satt på flyet til LA klar for et annerledes og spennende år. Dagene er mye lengre når jeg ikke har skolen å fylle hver dag med, og det vet jeg hvert fall å nyte! Fram til nå har jeg sovet til 10-11-12 hver dag, mens nå begynner rutiner å bli en del av hverdagen igjen snart, og jeg får snu litt på døgnet. Har begynt å jobbe litt å kafé UNO, og kan ikke annet enn å elske det! Kan si uten tvil at det er den koseligste kaféen jeg noen gang har vært på, fylt med de beste menneskene, og jeg får lov til å jobbe der. Selv om det er frivillig arbeid er det intet tiltak!

Ellers har jeg vært vikar på friskolen allerede 2 ganger siden jeg kom hjem; i går og i dag. Gym i 8. og 10. og matte i 10., musikk i 7. og datastuff i 6. Morsomt! Skal dit i morgen som assistent på småtrinnet(?), og på fredag i 2. klasse. Fra neste uke begynner jeg som julehjelp på gode gamle Glasmagasinet igjen, og gleder meg til det. Var med vilje jeg valgte noe å gjøre nå før jul som ikke var så utfordrende. Godt å ta det litt rolig. Blir nok en del jobbing der da men...

Ellers har jeg vært mye på reise siden jeg kom hjem. England hos Marie var toppen av suksess, selv om jeg også var temmelig sliten etter kun én uke hjemme siden jeg kom fra USA. Lo masse, shoppa massa, mista masse i form av lommeboka, sov masse og kosa oss masse! Uka etter bar det en tur til Lørenskog for å passe Linnea og være litt hos Andreas og Mel. Linnea er helt utrolig. Det er alt jeg kan si, helt ubeskrivelig unge! Kjempeherlig altså:)

I helga som var var vi en stor gjeng fra freak og ellers fra Hamar, i Tønsberg på Get Focused. Er lagt ut så mye bilder og tekst derfra hos diverse, så jeg tror heller jeg prioriterer litt søvn, men det var KJEMPEGØY! ILU lizm. Utrolig heldige vi er som får ha så mange gode venner, og som vi får tilbringe så mye tid med! Det var i tillegg veldig god både undervisning og lovsang. Fantastiske musikere og sangere, og talene traff meg på mange måter, og det ble tid til litt en del bearbeiding. Godt var det! Helgen var fylt med masse opplevelser, fra oppkast til volley i finstasen til seminarer til politi-kos, til latter og til venner. Takk for turen!!

Nå kaller nattpysjen! Uvant å stå opp så tidlig på morgenen igjen, men det er koselig å være tilbake på friskolen da. Vet ikke enda om læreryrket kaller på meg, men det er fint med penger. Hyggelige mennesker også!

Ingen bilder denne gang heller. Min blogg må være en stor skuffelse å komme til bunnen på når jeg alltid utsetter bildene! Jaja, synd. Some other time fella´s!

3 kommentarer:

  1. Hello sunshine,
    Såå bra at du har fått jobb på Glassmagasinet i Jula - woohoo - God is perfect.

    Jeg ville bare skrive å si at jeg synes du er virkelig fantastisk selskap, jeg nyter tiden jeg kan tilbringe med deg - du har sååå mye å gi. Du er 100% ikke dømmende og det synes jeg er så avslappende. You are a wonderful woman.

    See you on Tuseday maybe then???? Hug and air kiss.

    SvarSlett
  2. See you tuesday at 1! Gleder meg alltid til kafébesøkene våre K, trives utrolig godt i ditt selskap, og DU har virkelig mye å gi!!

    We rock! Kos og mos

    SvarSlett
  3. trivelig trivelig. sjekk ut den nye bloggen mokkabønner

    SvarSlett